måndag 9 juni 2014

Vilken underbar dag

Idag har det varit en helt underbar dag. Solen har lyst och det har varit så otroligt varmt (ja nästan för varmt ibland). Nu är det bara jag och barnen som är hemma. Mannen är iväg på konferens.

Så denna dag börjar med lite sovmorgon. Sedan där efter blev det ägg till frukost. Vilket det är varje måndag. (Tisdagar är det mannagrynsgröt, Onsdagar havregrynsgröt, Torsdagar grahamsgröt, Fredagar smörgås och så Lördagar och Söndagar då han får välja vad han vill).


Efter frukost bar det av till Öppna Förskolan. Ett ställe som sonen gillar. Även jag eftersom man får lite social kontakt där med andra mammor och pappor som är hemma.

När de sedan stängde vid 11:30 bar det iväg till affären för att handla och sedan hem. Med det underbara vädret som var fikade vi ute i trädgården.

Efter lite lek och en dotter som vaknat var det dag för en lite tidigare middag. Det blev en pastasallad med fetaost i bland annat som sonen bara älskar.

Efter maten hade jag lovat en cykeltur. Ja det är bara att stå för sitt ord. Ut på cykeln mätt som jag var, men sonen blev otroligt glad. Det blev en cykeltur på cirka 40 min. På vägen hem stannade vid till vid en STOR jordgubbe där man kunde köpa riktiga jordgubbar. Så 1 L jordgubbar kom med oss hem men som slank ner ganska fort ner i magen. Hur nu dessa fick plats vet i tusan.

Men nu var jag bra varm och dottern hade fått mat också. Nu var det dags att bada för att svalka sig. Men fy tusan vad kallt vattnet var. Det måste vara något fel på vår termometer. Den visade 20 C men kändes mer som 10 C när jag kom i. Men visst i kom jag och var i ett tag. Men sen fick jag nog och gick upp.

Denna dag tog nog ut sina krafter på både son och dotter för när klockan var 19:30 sov båda två. Så en lugn och skön kväll blev det för min del.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar