söndag 22 juni 2014

Träning

Nu har jag fått nog. Igår pratade jag med min man och sa till honom om detta att det "lilla" träning jag hade innan helt är borta nu. Jag får inte den tiden av dig.

Så efter en del nu diskuterande kom han fram till att det var så och att han nu vill hjälpa mig. Det resulterade i att jag nu får varje morgon och kväll med att gå ut och gå stavgång.

Så idag 6:30 ringde väckarklockan hemma och det var bara att stiga upp. Idag söndag börjar mitt nya liv med träning på morgonen och på kvällen när framförallt sonen har somnat. Det kändes så oerhört bra att gå ut på morgonen, men visst det var lite jobbigt eftersom det varit ett uppehåll med det.

Att träna är en sak, men det gäller att också tänka på vad man äter. Så det är något som jag också ska ta tag i och hoppas på att det går lika bra.

Det är ingen idé att sätta mål som är försvåra att uppnå eller för långt bort. Ta då istället fler delmål och se till att man klarar dem. Kan inte vara så svårt, eller hur :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar