torsdag 5 juni 2014

Så arg ...

Ja nu är jag verkligen arg. En dag som denna borde jag inte vara det. Det är sonens avslutningsdag idag på förskolan. Men det är inte det jag är arg på, det är min CHEF.

Jag ringde honom förra veckan och frågade om varför han inte godkänt min semester i augusti som jag frågat om. Semester som jag då ska ta ut istället för föräldraledighet. Nä, se det skulle inte vara några problem sa han. Han skulle bara göra schemat så han fick allt klart för sig vart alla skulle vara. Men min semester skulle jag få. Detta var något han sa till mig i telefonen. Jag har annars haft på mig fram till den sista maj att ändra det till föräldraledighet för då kan han inte neka mig. Men eftersom han sa så så ändrade jag inte på det.

Igår fick jag ett mail från honom (för är tvungen att kolla min mail även om jag är föräldraledighet tycker han så jag är uppdaterad) där han beskriver hur sommaren ska vara samt hur det ska se ut på jobbet efter sommaren. Men inte någon stans står det i detta mail som gått ut till alla på jobbet att JAG ska komma tillbaka från min föräldraledighet.

Jag tar då och ringer honom och undrar lite om varför han inte beviljat min semester? Får då tillbaka att han inte fått något mail från Lärarförbundet. Ja, det kan jag ju inte göra något åt säger jag vänligen. Men jag kan ju försöka få tag på honom också och se vad som händer.

Sedan i en förbifart säger han att ja, jag vet inte vart jag ska placera dig eftersom du nog inte kommer jobba 100%. VA, vart fick han detta ifrån. Vi har kommit överens om att min chef ska utgå ifrån att jag inte kommer in på den kurs jag sökt. Därför måste han sätta tillbaka mig på samma jobb som jag hade innan. Men tydligen inte, utan han ska dra i detta en gång till.

Jag fick då ringa till denna killen på Lärarförbundet som vi haft möte med. Fick dock inte tag på honom men han ringde tillbaka till mig senare på kvällen. Ja, jag kan säga det att han blev inte lite glad över detta. Så nu har vi fått ändra på vi strategi istället så hoppas jag att det går vägen.

Men som chef får man inte bete sig hur som helst. Så just nu finns det inte något förtroende alls från min sida till denna chefen. Ska ska mycket till för att han ska få tillbaka det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar