tisdag 24 juni 2014

Möss ...

Ja tvi vale säger jag bara för dessa möss. Är inte direkt något älskare av dessa små varelse. Bor man i hus också så är de inte speciellt roliga att ha och göra med om de väl tagit sig in.

För det var precis detta som vi råkade ut för i går natt. Jag kunde inte sova för både son och dotter sov oroligt. Detta resulterade i att jag var vaken långt in på småtimmarna. Vad jag då får höra och även mannan som var vaken var detta räfsande ljud som de har när de gnager på något. Sedan hur de springer iväg.

Hmm ja inget kul och mindre kul är det också när man hör det precis ovanför sin säng. För det är där de håller till när de tar sig in. På loftet på vinden ovanför vårt sovrum.

Ja om det hade varit vinter så hade jag inte sagt något. De brukar komma in några möss då och då och hamna i fällorna. Men att det kommer in en såhär mitt i sommaren då det är varmt ute. Ja det hör inte till vanligheten direkt.

Så jag hoppas verkligen nu att denna mus fattat galoppen att den inte ska vara här utan bege sig ut, annars får du med vår familj att göra och det med basta ...

Fast vem kommer vinna den kampen ... (jag hoppas på musfällan)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar