torsdag 19 juni 2014

Sagt upp mig

Nu har jag kommit till den punkten i mitt liv då jag gjort något jag inte trodde jag skulle göra. Med allt som nu har hänt på mitt jobb men även att jag nu har två barn istället för ett har jag lämnat in min uppsägningsblankett igår.

Jaja det är inte så nu att jag kommer stå utan jobb. Nä har varit lite smart. För nu medans jag varit föräldraledig har jag passat på att söka jobb också närmare där jag bor.

Jag sökte 6 st jobb och kom på anställningsintervju på 4 st av dessa. Det var nästan för bra för att vara sant tänkte jag när de ringde och ville boka tid för det.

Det som också var intressant var att jag fick en inblick i hur andra förskolor jobbade och fick se tyvärr hur långt ner vi låg på den förskolan jag är nu.

Den kommunen jag ska till nu satsar verkligen på sin personal och vill att vidareutbildar sig bland annat.

Nu gäller det bara att få min nuvarande chef att släppa mig lite tidigare. Med 3 månader som uppsägningstid så ska jag i så fall börja på det nya jobbet den 18/9. Men är nu hemma i två månader så det handlar om en månad. Jaja, får se vad han säger när han kommer tillbaka från sin semester den 27/8. Tur var talade jag om för honom innan han gick på semester att jag söker nya jobb.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar