torsdag 12 juni 2014

Sjuk

Igår när jag och mannen satt och pratade om vad som hänt under dagen. Något vi för det mesta brukar göra på kvällarna när barnen somnat. Så började dottern bli lite orolig i sängen. Det var inget mer med det just då. Men när jag sedan skulle ta upp henne till andra våningen för vi satt på första och hon låg i en resesäng så kände jag hur otroligt varm hon var. Visst det var dödens varmt ute igår. Men så varm brukar inte hon bli.

Tänkte inte mer på det (konstigt nog). Var fullt upptagen av allt annat som händer under kvällen. Så gick upp, kollade nyheterna på tv och när jag skulle lägga mig vaknade dottern. Då var hon brännhet i huden. Ja det var bara att ta tempen på henne och bävade nu istället för på vilken temperatur den skulle stanna på. Ja, tempen stannade på 39,9 C så inte konstigt att hon var orolig i sin säng.

Det vara bara att ge henne en Ipren supp och lägga henne hos mig så att hon kunde komma till ro lite. Sen var det bara för mig att bereda mig på en jobbig natt. Så när klockan var 00:20 hade jag fortfarande inte somnat. Men efter mycket om och men så somnar mitt lilla element intill mig så jag kan slappna av och somna jag också.

Men nu på morgonen så var temperaturen lika hög på henne igen. Fy, jag lider verkligen med henne. Men mellan intervallerna av Ipren och Alvedon när de har hjälpt är hon sitt vanliga glada jag. Så jag kan bara misstänka att det är nya tänder som är på gång nu. Förra gången det var såhär hög feber kom det två tänder. Så det är bara vänta och se vad som händer helt enkelt.

Men man är ända en orolig mamma oavsett vad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar