lördag 28 juni 2014

Skrivit på ...

Nu har jag äntligen skrivit på pappren för det nya jobb som jag fått. Fy så underbart skönt det känns. Tänk att en sån sak kan göra en så nervös. Sen verkar det som om min nya chef är toppen bra.

Men nu ska jag inte gå händelserna i förväg. Man ska inte säga för mycket av en person som man bara träffat två gånger och pratat i telefon med några fler gånger. Men ja, det är nog mer magkänslan man får gå på här och den känns ganska bra.

Sedan när jag börjar på det nya jobbet, ja det beror på min gamla chef när han släpper mig. Han vill att jag ska ska ut all den semester och komptid som jag har innestående. Jo det är lätt fixat. Men det räcker inte de 3 månader som jag har i uppsägningstid.

Sen när jag ringde till vår administrativa avdelning och frågat om de fått min uppsägning så hade de inte fått det. Nähä varför inte då. Nä de kommer in till dem precis innan uppsägningen börjar gälla sa dem.

Men i samma veva fick jag reda på att alla de semesterdagar som står skrivit på mig på min sida där inte alls stämmer. Jag har inte 16 dagar semester som det står där. Nähä, hur många har jag då undrar jag. Nä det kunde inte hon jag pratade med i telefonen säga. Grrrrrrr. Men jag kan skicka ärendet till dem som har hand om detta så får de räkna ut det. Ok, får jag reda på det idag undrar jag då. Nej, det får du inte.

Men hallå, vad är detta för ett satans system där man inte kan få reda på hur många semesterdagar jag har egentligen??

Hur som, de som hade hand om det återkom till mig senare samma dag och det visade sig att jag istället för 16 dagar hade bara 7 dagar semester att ta ut. Ja detta var inte bra direkt.

Så får se hur detta löser sig nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar