fredag 6 juni 2014

Föräldraledig men det känns inte så!

Då var det igång igen detta med mitt jobb. Detta kommer verkligen ge mig magsår om min chef inte skärper sig snart.

Jag har ringt min chef och frågat honom om min semester som inte blivit beviljad. Nä, men det var inga problem. Han skulle bara lösa några saker sa han då när jag pratade med honom. Samt han undrade om han kunde ändra min semester så jag fick en dag till. Ja, det var helt ok sa jag.

Men inget hände. Så jag ringde honom några dagar senare. För då hade mailet kommit om hur det skulle se ut på arbetsplatsen under sommaren och till hösten. Men inget stod det om att jag skulle komma tillbaka.

När jag ringer till honom då säger han att ja men du skulle ju "kanske" läsa. Suck, ja då var vi där igen. Han ska utgå ifrån att jag inte kommer in och det har facket sagt till honom klart och tydligt. Så nu finns jag inte med alls. Min semester har inte blivit beviljad för augusti även om han vet hur situationen ser ut för mig hemma. Min man är iväg på konferens och jag är själv hemma med barnen och ska då samtidigt skola in vår minsta på förskolan. Så för mig är det helt omöjligt att jobba.

Samt i det mailet han skickade ut står det klart och tydligt att han kommer gå på semester från den 13 juni. Ja, vad fasen det är ju på fredag nästa vecka och innan dess måste detta ha löst sig. Annars kommer jag inte bli nådigt glad och inte facket heller.

Bara för man är chef får man bete sig hur illa som helst??

Jag är föräldraledig  men inte fasen känns det som det. Ont i magen får jag av detta och sover oroligt bara för jag inte vet om han kommer bevilja min semester eller inte. Var det inte nu jag skulle njuta av min mammaledighet med min dotter. Men det går ju fasen inte när jag har en sådan här chef ...

Att när barnen har somnat kommer allt, gråten, bekymmerna, oron, hur utlämnad man är och jag kan fasen inte göra något. Inte mer än att ringa och vara på honom. Men om han inte sköter sina kort, vad kan jag då göra??  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar