måndag 2 juni 2014

Förtvivlan

När den ena föräldern ska resa bort i jobbet så kan det vara lite jobbigt hemma. Om inte bara för dess partner utan även för barnen. Det har nu fallit sig in så att min man har vid några tillfällen fått resa i sitt arbete och då varit borta ett tag. Som längst var det 1 månad och det var direkt inte något kul. Speciellt inte heller eftersom vår dotter inte var så gammal heller då.

Något som är ganska viktigt inför sådana längre resor där mamma eller pappa blir borta en längre tid gäller det att bearbeta barnet innan så det inte blir som en chock för dem när den dagen kommer. Så idag var det min tur att börja prata lite om att pappa ska åka bort och vara borta ett litet tag.

Ja, som väntat så blev sonen helt förtvivlad och ledsen över detta. Men att man då finns där för honom och tröstar honom. Pratar om allt detta som kommer att ske och varför pappa måste åka iväg. Även tala om för honom att jag (mamma) kommer finnas här för honom. Även tala om hur mycket jag älskar honom och hela den biten.

Men tror nog det gick lite till överstyr sedan för det enda jag hörde resten av dagen var: -Mamma, jag älskar dig. Visst det är trevligt att höra det från sonen, men när det mer låter som en upprepning *skratt* ja då börjar jag undra. Men det är bara att spela med i hans lilla lek då. För när det kommer till kritan ... visst är det gulligt att få höra från sin son att han älskar sin mamma :-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar