onsdag 28 januari 2015

LCHF

Då har jag bestämt mig för att ge mig in i detta träsket LCHF.

Detta kommer verkligen bli en utmaning för mig eller ja för alla som håller på med den kosten.

Sedan vart ska man börja egentligen. Vilken nivå ska jag lägga mig på. Den som är helt strikt, den som ligger lite mitt i mellan eller den som bara gör det ibland.

Helst vill jag vara den strikta personen och sedan i måndags då jag började med detta har jag varit det med.

Jag trodde detta skulle bli otroligt jobbigt och svårt. Men det är snarare tvärt om. Det är otroligt lätt och så grymt gott. Ja, jag saknar ord för vilka goda maträtter man kan laga med denna kosten.

Även mannen hemma undrar hur jag gjort för att få det så gott.

Att laga mat med denna metod känns inte mera nu som en dans. Men sedan har jag läst mig till att de flesta tycker så ibörjan.

Jag hoppas verkligen inte att jag är en av dem som tycker så efter ett litet tag.

Då är det bara att ruska om sig och börja om från början. Men säger nu lchf här kommer jag 😀

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar