söndag 25 januari 2015

Cykla

Cykla ja det kan väl inte vara så farligt. Eller jo det kan det allt. Man kan bli påkörd av både bil och lastbil för att inte tala om buss. Det kan vara en fara att cykla när de så att säga inte ser en. Vissa bilister tror att de är de som äger vägen. Men även vissa cyklister tror så också.

Olyckor bland cyklister är nog mycket större än vad man tror. Det behöver inte alltid betyda att man har krockat med någon eller något. Att man skadas och får uppsöka sjukhus är mindre kul.

Ja detta är något som hände mig på väg till jobbet en tidig tidig morgon. Det hade snöat under natten så man såg inte direkt om det var is eller ej under snön. Det är lite så att man säger att det är svartis. Den finns där men man ser den inte.

Så trilla ja det gjorde jag ordentligt, det blev så illa att jag fick uppsöka sjukhus och fick kryckor med en gång. Sedan vidare till stora sjukhuset för att där bli röntgad. Som tur var så var inget brutet men det underlättar inte att jag knappt kan gå på foten.

Så just nu känner jag mig lite som halta Lotta här hemma, men jag vet ju att det går över

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar