tisdag 3 juni 2014

Avslutning - Presenter

Snart är det avslutning för sonen på hans förskola. Man kan höra på honom hur glad han är för det. Att han är det beror på att de övar sånger nu som de sedan ska sjunga för oss föräldrar. Sen att hans pappa ska spela med dem på flygeln som finns där är bara en bonus.

Så det är övning, övning och åter övning som gäller. Lite roligt är det när han frågar om jag kan sången och vill sjunga med. Jag svarar naturligtvis nej och får då som svar tillbaka. Följ efter mig nu när jag säger detta. Så går han igenom hela sången och låter mig följa efter honom. Så man hör då hur de övar in sina sångrr på förskolan.

Men inte nog med att det är avslutning för förskolan. Vi i vår familj vill i alla fall visa den stora uppskattningen till de pedagoger som tar hand om vår son på dagarna genom att ge dem något. Detta är som vi gjort både till sommar och vinter. Vet själv hur glad man blir när man bara får något litet. Så i julas fick de en stor påse var med egengjord julgodis. Något som verkligen och tydligen blev populärt vad jag hört efteråt.

I år ska de få .......... och så en liten ..... har jag tänkt mig. Återkommer självklart med bild och vad de fick när de väl fått det :-)



Julgodis Höstterminen 2013

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar