onsdag 24 december 2014

Julafton 2009

Ja, detta är en dag jag aldrig kommer glömma. Hela familjen var samlade hemma hos oss. Mina föräldrar, syskon och syskonbarn.

Jag vaknade på morgonen att jag hade ont i sidan. Tänkte så mycket mer på detta. Men på förmiddagen började jag frysa och värken på sidan mellan magen och ryggen blev värre.

När jag gick på toaletten såg jag till min fasa att jag kissat blod (nä, ingen menstruationen) och att jag blivit gul i hyn. Kommer ut från toa och frågar om de ser samma sak som jag. Jo, det gjorde de. Värken nu i sidan tilltar ännu mer och när klockan är 11:30 beslutas det att det är bara att åka in till akuten.

Väl där inne läggs jag in på intensiven och får stark medicin av dess like. Efter en del undersökningar kommer beslutet man inte vill ha på en julafton. Jag får stanna kvar och att det ska bli operation dagen efter. Det jag har fått var nämligen gallsten.

Så denna julafton blev till att tillbringa i sängen på sjukhuset och se Kalle Anka från den lilla tv som fanns vid min säng. Så mycket mer av den julen kommer jag inte ihåg på grund av alla de starka medicinerna jag fick för att klara av smärtan.

En sådan upplevelse vill jag inte att någon ska få behöva vara med om.

God Jul på er alla där ute

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar