söndag 5 januari 2020

Julledigt

Minusgraderna har här med nu kommit även till den södra delen av Sverige. Något som jag både gillar och inte gillar på samma gång. Hur nu det kan gå ihop.

Inser också att jag inte skrivit här på evigheter. Stor skämskudde från min sida 🙈

Nu har precis 2020 börjat och jag har fortfarande ledigt från jobbet. Men vem säger då att man egentligen är ledig 😏 Att ha sovmorgon när man har två barn, ja det finns inte i denna familjen. Här vaknar de redan 6:00 nu fast det är jullov. Så detta med att få sin skönhetssömn, den infinner sig inte hos mig inte.

Men om man nu har så mycket ledighet vad gör man då ....

Ja allt från att städa hela huset, vilket då inte barnen gillar. Tvätta är en självklarhet, fixa storkkok innan man börjar jobbar igen och vad mer. Jo jag blev lite beordrad av min man att fixa mina mobilfoton. Detta är här blivit lite ett problem hos oss nu. För nu när vi alla har mobiler till hands så tar vi så otroligt mycket foton. Hit och dit och mer där till. Är alla dessa fotona nödvändiga kan man fråga säg. Vissa kommer att svara självklart, andra nja kanske inte.

Jag tillhör nog den skara grupp som skulle befinna mig lite mitt i  mellan. Hur som har detta i alla fall lett till att jag på min dator har otroligt många foton som måste sorteras. Vilka ska slängas vilka ska behållas så att min man i sin tur sedan kan göra backup på detta. Ja, ifall något nu skulle hända. Då finns ju inte alla dessa foton som man lag ner sin själ i, inte kvar och ja det vet jag allt redan hur det känns. Förra gången (borde ha lärt mig redan då) då detta skulle göras, hade 4 år av kort försvunnit från min dator och de gick inte att hitta. Tror ni att jag var glad då ....... NEJ.

Men att sitta och sortera kort hela julledigheten är inte något jag tänkt att göra heller.

Självklart har vi även varit på Bio och då sett filmen  - Förfärliga Snömannen. En helt fantastisk film enligt hela familjen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar