tisdag 6 maj 2014

Delad vårdnad - Förälder

I min bekantskapskrets finns det en mamma som är ensamstående förälder. Hon har då delad vårdnad om sina barn med barnets pappa.

Jag får ibland höra de mest konstiga saker som han kommer med som ursäkt för att han inte kan ha barnen på sin helg. Även konstiga ursäkter varför han inte kommer i tid för att hämta dem.

Men droppen av alla ursäkter och konstighetet kom igår. Jag själv hade aldrig i mitt liv godtagit detta.

Han skulle hämta barnen 20:00 men dyker inte upp. Barnen i sin tur vill inte lägga sig för de vill till sin pappa. Så när jag frågade när han kom höll jag på att tappa telefonen. Han kom och hämtade dem 23:45.

Jag hade blivit vansinig om det varit hos mig. Hans ursäkt när han kom var att han missat tåget. Hallå, vad har du mobiltelefonen till?? Då säga att jag blir sen och kommer och hämtar dem imorgon. Men hur många tåg missade han undrar jag, eftersom det bara tar 2 tim från hans hem till jobbet och samma tillbaka.

Det sorgliga i detta är att mamman hela tiden köper han ursäkter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar