tisdag 1 juli 2014

Kalas

I helgen som varit nu hade vi kalas för vår dotter. Hon kommer i veckan fylla 1 år, så det var passande att ha det på helgen för de nära och kära.

Många barn blev det och många vuxna också. Jag hade stått i köket och gjort 4st olika pajer köttfärspaj, kräft och västerbottenostpaj, svamp och purjopaj samt lax och sparrispaj. Ja, alla gick åt som smör på kalaset.

Till tårtan gjorde jag det enkelt. Gjorde en rulltårta som jag sedan bredde på grädde men även spritsade på grädde. Toppade sedan med skurna jordgubbar.

Allt var frid och fröjd får jag säga.

Men så kom den stunden vissa barn längtat efter. Vi hade nämligen i inbjudan också skrivit att om vädret tillåtet får de som vill bada. Vi har nämligen en nergrävd pool på tomten som fanns här när vi köpte huset.

Så det fanns några barn som då tagit fäste på detta badande. Det fanns också en kille som inte ville bada för han var rädd för vatten. Så det är helt ok. Det är inget tvång att bada.

Det som sedan händer får mitt hjärta att åka upp i halsen. Tydligen var inte detta första gången som det hände. Killen som inte ville bada har en storebror som badade för glatta livet. Men vid ett tillfälle när då lillebror står vid poolkanten och storebror går förbi bara han putter i din lillebror i poolen.

Pappan i sin tur satt på helspänn ungefär som om han väntade på att detta skulle ske. Reagerar som en blixt och flyger upp och får tag i sin son.

Ja, det var ingen rolig upplevelse men som tur var slutade det bra. Men vi alla vuxna fick oss en rejäl tankeställare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar