lördag 12 juli 2014

Sjuk

Nu är det så att dottern på ett år har varit sjuk sedan i fredags. Hon har feber som ligger på 39,6 C upp till 40,5 C. Då känner man som förälder hur totalt maktlös man är.

Så i måndags fick vi tid på vårdcentralen där de inte såg något mer att hon var lite röd i högra örat. Ingen medicin fick vi för det.

På tisdagen steg tempen över 40 C så då ringde jag till vårdcentralen och fick nu utskrivet kåvepeninen till henne för öroninflammation.

Trotts denna pencelin som hon nu fått går inte febern ner på henne. Nu som förälder börjar man bli orolig.

Så på fredag åker jag in med henne till barnakuten. Möts av en sköterska som vänligt talar om för mig att det nu är lång väntetid. Men om jag vill kan jag gå till jourcentralen istället där de kan hjälpa oss snabbare.

Väl där kommer vi in fort. Det tas lite prover på henne och efter det skrivs ett nytt pencelin ut. För de tror att kåvepeninen inte hjälpt.

När jag ska hämta ut det på apoteket direkt efteråt finns det inte i sortimentet ens. Så de på apoteket får ringa läkaren som i sin tur får skriva ut ett nytt recept.

Väl hemma så var det inga problem med att ge henne medicin. Men idag var det ingen bra dag. Börjar med att hennes feber är på 40,1 C. Sedan går den upp till 40,4 C. Hon är mer slö idag och sover nästan hela dagen. Så på kvällen ringer jag 1177. Efter mycket slussande mellan olika sköterskor får jag beskedet att åka in till barnakuten.

Så bara sätt sig i bilen och köra dit. Räknar med att detta kommer ta ett tag nu med tanke på lördagskväll. Men efter en stunds väntan så kommer läkaren och konstaterar väldigt fort att hon har så kallat Höstblåsor. Fullt med blåsor i munnen och även röd. Men att det ska ha nått sin kulmen nu och ska ebbas ut nu. Ja det får vi verkligen hoppas på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar