lördag 26 juli 2014

En God Gärning

Igår blev jag helt barnfri och det händer inte ofta nu sedan fem år tillbaka.

Jag skulle få vara helt själv och bara rå om mig själv. Spendera en massa pengar i affärer utan att något barn började skrika och gapa. En helt underbar känsla får jag säga att kunna få göra något sånt. Prova kläder med barn annars är helt hopplöst tyvärr.

Så mitt mål dagen till ära blev Lund.

Varmt som attans var det med men vad gör det när man får gå där helt själv.

När jag sedan kom in i en av alla affärer jag var i la jag märke till en tjej 12-13 år som gick där inne. Hon hade hela handen full med småpengar och räknade dem. Kollade det hon ville köpa och räknade pengar igen. Jag i min tur fortsatte kolla på annat och gick vidare. När jag till slut skulle betala slumpade det sig att denna tjej hamnade för mig i kassan. När hon väl skulle betala fattades ändå pengar för henne trotts sitt räknande innan. Då säger jag till både tjejen och hon som står i kassans förvåning att jag betalar det. Kanske något osvenskt men jag tyckte det var en självklarhet. För vem hade inte gjort det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar