onsdag 16 juli 2014

Hur gick detta till.

Idag skulle vi få besök av svärfar för han skulle som det hette umgås med sina barnbarn. Jo det tyckte ju sonen att det skulle bli otroligt roligt att ha farfar på besök och då få busa och leka med honom.

Men dessvärre blev det ju inte så nu. Se denna farfar hade fått för sig att hjälpa sin son med renoveringen av huset. Så han hade med sig sina blåbyxor och hela faderuttan hit när han kom. Något som både jag och sonen lite då tappade hakan över.

Eftersom jag visste redan innan att han så gärna ville leka med farfar. Det som sedan händer är detta. Farfar pratar lite med sitt barnbarn (sonen) men inget lek eller stoj. Han har på sig sina blåbyxor hela tiden och ska hjälpa sin son med att renovera utsidan på huset.

Sonen vår blir ledsen av detta att farfar inte vill leka, för inte en gång att han går ifrån dessa blåbyxor för att umgås med sina barnbarn. Jo med dottern sitter han och gullar med när det är kaffe och dylikt. Men sonen får inte alls den uppmärksamheten. Då kanske det ska anmärkas också att vår son är den enda pojk som han har som barnbarn utöver honom är det tre flickor varpå vår dotter är en.

Så nä det blev inte något bus och lek idag. Vilket kanske tog sin ända sedan när vi fick för oss att vi skulle gå ut och äta pizza ute. Detta är något som jag ångrar verkligen nu. För sonen betedde sig som man verkligen inte får göra. Så efter många tillsägelser slutade det med att han och jag gick därifrån och jag fick ha ett allvarligt prat med honom. Först då lugnade han ner sig. Kan säga med då att det gäller som förälder att inte brusa upp i sådana lägen. Jag var lugn som en filbunke och det kändes otroligt skönt.

På detta att sonen beter sig som han gör sätter dottern i halsen. Börjar hostar och hostar så mycket att hon börjar spy. Varpå sonen säger: - Det är bara för att hon är sjuk. Öm hallå, var kom det ifrån. Hon är inte alls sjuk längre.

Så nä denna dagen har inte alls varit så rolig och jag hoppas att imorgon blir en mycket bättre dag då vi ska till Lego-museet i Osby.

Ha en trevlig kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar