onsdag 9 juli 2014

Släkten

Nu har jag och min familj haft besök av släkten. Ja närmare bestämt har det varit min mamma och pappa samt även min systerdotter. Det har varit trevligt att ha dem här men också väldigt intensivt. Det har gått i ett kan jag säga. Men sedan så har det blivit mycket gjort också. Vi har fått en ny grind, det har bytts rutor, det har även bytts panel, vi har även fått en grind till trappan så att dottern inte kan klättra upp där nu, även en grind till ytterdörren så hon inte kan smita ut när den står öppen. Detta bara för att nämna lite av allt.

Sedan vår kära systerdotter. Man kan verkligen se att vi lever i totalt två skilda världar vi här och hon med min syster och syskonen där hemma. Lite tråkigt tyvärr men vad ska man göra. Kan inte hjälpa att det blivit som det blivit.

Hon har varit här nere förut men denna gången fick vi se en sida som var mindre kul. Hur butter och sur hon kunde bli för inget alls. Inget som passade henne. Kunde inte sitta stilla 1 sekund och konstiga uttryck och ljud hade hon för sig med.

Ja även om man sa till henne om detta så var det tillbaka nästan med en gång. Sedan att hon gick och var polis över sin kusin var lite jobbigt det med. Så bara där fick vi säga till henne med att han får göra så och han vet vad som gäller.

För att bara nämna en sak av alla. Vi var i affären och skulle handla. Jag och min mamma fastnade naturligtvis på klädavdelningen. Min son frågar då om han får gå till leksaksavdelningen och titta på lego. Ja, det får du säger jag till honom. För du vet vad som gäller. Går han därifrån är det han och jag som går ut från affären med en gång. Han är 5 år så detta är något han får göra i förtroende, så att vi ska kunna lita på honom. Min systerdotter börjar efter knappt en minut säga. Nä, jag måste gå och titta på vad han gör. Han kan ju försvinna. Jag får då säga till henne ta det lugnt. Han vet vad som gäller. Man ser på henne att hon blir nervös och får då svaret. Men han kan ju försvinna. Nej säger jag igen till henne. Han vet vad som gäller. Så när vi väl kommer till leksaksavdelningen sedan så vem sitter på golvet med ett lego framför sig och tittar på det, jo min son.

Så ja det är stor skillnad när man får regler att hålla sig till eller inga regler alls.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar