söndag 13 juli 2014

Regn och åter regn.

Idag har det inte varit något roligt väder ute. Det har bara regnat och regnat och så återigen regnat. Vad ska man göra då, för ute vill man ju inte vara. Jo mannen i huset kommer på att vi ska rensa samt städa i källaren. Vilken toppen idé. Hmm jo om nu åra två barn vill gå med på detta förstås.

Kan inte direkt säga att de gjorde detta. För dottern var gnällig hela tiden. Inte så konstigt heller då eftersom hon inte är bra ännu. Men får vara glad över att idag har hon inte haft någon feber.

Sonen han var i sitt esse och var överallt och tog fram allt han kunde hitta. Lekte med sitt nya Star Wars svärd han och mannen köpte igår. Vad händer, jo svärdet går sönder. Så det blir till pappa att laga det till sonen.

Men även om nu barnen var gnälliga fick vi gjort en hel del i källaren. Så nu går det att komma fram där.

Till råga på allt med får jag för mig att möblera om på mitt kontor och mannen tycker detta är en superbra idé. Men tycker våra barn det. Kanske inte tyvärr. Men ska alla dagar vara roliga dagar. Nej säger jag då. För då tror de att alla dagar ska se ut så. De måste även få ha tråkigt, även om alla nu kanske inte tycker så. Kalla mig i så fall gammalmodig.

Men efter mycket slitande och mycket värk från min sida så fick jag till slut till det på mitt kontor. Så bra det blev och så nöjd jag blev med. Varför har jag inte gjort detta innan. Ja det är en bra fråga.

Natta sonen gjorde jag också emellanåt och nu är det dotterns tur att bli nattad. Så nu säger jag God natt till er alla.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar