onsdag 23 april 2014

Påskaftonen

Idag har det varit påskafton. En dag som vi svenskar äter otroligt mycket ägg på men även godis. Vi frossar i oss godis denna dag och mår sedan dåligt - vad konstigt. Men utöver det så gjorde min pappa en ny rätt till påskbordet idag. En sallad med bland annat lax i. Jag kan bara säga en sak - mumma om den salladen och varning på att den kommer göras ett antal gånger hemma hos oss. För fy bubblan vad god den var. Tur får jag nog säga att jag skrev av receptet eller ja, snarare fotade av receptet.

Sonen han är överlycklig när han helt plötsligt inser att påskharen varit framme och lämnat ett godisägg till honom. Vilket ägg sedan. Inte ens jag hade orkat äta upp allt det godis som var i det ägget. Får nog prata lite med påskharen om det. Så tur att jag sa till honom att han inte fick välja ut ett antal godisbitar som han fick äta upp.

Nu hoppas och håller jag tummarna på att jag får sova inatt. Vill inte ha en lika dan natt till med bara 2 - 3 tim sömn. Så nu säger jag God Natt till er alla där ute

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar