fredag 25 april 2014

Känslig och jobbigt

Jag kanske är lite konstig av mig, men jag är av den karaktären att har man sagt något så håller man det. Dessvärre gör inte alla detta. Så när man råkar ut för det speciellt av vuxna som vet mer än ett barn är det lite jobbigt. Att säga en sak, kan vara vad som t.ex. att jag hör av mig om ett tag. Undrar lite då, hur länge är ett tag? När samma person säger detta igen, ja då börjar min tilltro till den försvinna. För inte är det väl jag som ska ta kontakt när den andra sagt den ska ringa.

Andra saker kan vara att en vän skriver, ses och pratar i tele med mig och sedan sporadiskt hör av sig. Kontakten blir allt mer sällan :-(

Är det bara jag som är godtrogen och tror väl om alla. Tydligen och tydligen råkar jag ut för detta flera gånger. Så nu börjar det kännas att jag kanske mera är ett lätt byte för dem. Går jag kanske omkring med det skrivit i pannan att jag är godtrogen? Jag börjar nästan undra det. Så varje gång jag råkar ut för det känns det så tungt. Känns som om jag är den enda som mår dåligt av detta, vilket inte gör det lättare.

Men får bara hoppas på att jag tar mig stark ut ur detta trotts att det är jobbigt nu :-(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar