tisdag 29 april 2014

Frustrerande

Så arg jag kan bli på mig själv. Jag har nu i två dagar letat bland baktidningar som jag har hemma efter ett recept. Vet precis hur kakan såg ut eftersom vi i förrgår åt upp den sista som legat i frysen. En supergod minicheesecake med smak av hallon. Till min stora förtret vet jag också att jag har fotograferat kakan och hittar fotot och allt detta. Även fotot från tidningen hittade jag med. Men då har jag min dummer inte fotograferat receptet utan bara på själva kakan. Kan man bli mer arg på sig själv.

Men tydligen så har jag ibland otroligt bra minne med för jag kommer ihåg på ett ungefär vad som ska vara i kakan. Men att bara måtta ihop de olika ingredienserna nja där går min gräns.

Men tydligen så ska man ha tur ibland. För nu i mitt letande bland tidningar och på nätet så kommer jag över ett recept som är så snarlikt det jag minns att jag ska ge mig på att prova det. För kan bara säga en sak - Den var supergod kakan :-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar