måndag 28 april 2014

God morgon

Ja kan man säga något annat när klockan är 5:00 då jag vaknade första gången. Det var då vår dotter vaknade och talade om att mamma du får inte sova längre. Hmm ja, jag som hade tänkt mig sovmorgon idag, men det gick inte.

För sovmorgon vad är det egentligen när man har småbarn? Här har det knappt aldrig funnits sen sonen kom för 5 år sedan. Ibland kan det hända att vi turas om att ta morgonen här så att de andre i alla fall får ligga kvar i sängen. Men ja för min del går det inte så bra. Att höra de hålla på i köket och pyssla med frukosten. Ligga och lyssna till alla ljud som man då hör. Nja sova det går verkligen inte, men det är tanken som räknas.

Så idag var det min tur att ta dottern när hon vaknade. Eller ja, det brukar vara det varje morgon.

När jag sedan tittar mig i spegeln efter gårdagens arbete ut ser jag att jag fått sådan härlig "bonnabränna". Ja, jag har blivit solbränd på armarna där t-shirten slutar vi ärmen och sedan runt halsen. Trevligt eller inte, det svider lite allt. Men ja, det är bara att gilla läget. Går inte direkt att ta bort.

Idag bär det även av till handelsträdgården när de öppnar för att köpa en fjärilsbuske till och kanske en rabarberplanta. För det vill jag så gärna ha en.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar