onsdag 6 augusti 2014

Väldigt mystiskt

Igår när det var besök hemma så var dottern väldigt grinig. Men att hon var sådan kopplade jag till att hon nu har haft feber (igen) i flera dagar. Så att hon inte mådde bra visste jag redan då. Att hon när hon är sjuk också blir otroligt mammig med är ju egentligen inte så konstigt. Att vara hos den man känner sig hos vill ju de flesta barn när de är sjuka.

Vad som nu hände var att vi hade besök och dottern var grinig. Verkligen inte sig själv kan jag säga såhär i efterhand.

Det som sker är detta. När de ska gå hem och har gått utanför dörren och det sagts hej då och allt det. Då blir dottern sig själv igen. Inget skrikande, jag kan lämna rummet utan att hon börjar illskrika, hon reser sig upp helt själv och går. Precis som det varit innan och även då innan hon fick feber.

Antagligen är hon en otrolig känslig person, eller en bra människokännare, någon hon inte gillade, eller också så hade de som kom med sig någon dom vi andra inte kunde se.

Jag hoppas på att det är någon hon inte gillade. Tanken på de hade med sig någon vi inte kan se, den gillar jag inte riktigt.

Men det återstår och se vad som händer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar