torsdag 21 augusti 2014

Hösten!

Ja nu har vi hösten på intåg här och jag känner själv att jag inte direkt är beredd på detta. Jag vill fortfarande ha solen kvar och värmen och då kunna lata mig lite ute i gräset.

Men efter att ha varit mammaledig nu i lite mer än ett år så är det dags. Dags att kavla upp ärmarna och ge mig ut i arbetslivet igen. Inte bara i själva arbetslivet så, jag har ju även bytt jobb. Så denna höst kommer bli otroligt spännande.

För att krydda till tillvaron lite till så tänkte ja, varför inte plugga också samtidigt som jag läser. En kurs på distans på ett år. Så efter mycket väntande fick jag beskedet att jag kommit in. Något som jag även tyckte var roligt, även min man tyckte så.

Men nu inser man att det kanske blir en jobbig höst. Förhoppningsvis så kommer det flyta på ganska bra. Hoppas även att jag får lite hjälp av min man som kan ta barnen vid nattning då jag måste sitta med mina böcker och läsa eller skriva.

Nästa sommar, ja då vet jag hur det gått. Förhoppningsvis otroligt bra :-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar