tisdag 12 augusti 2014

Längtan, oro och älskad.

När man är ifrån sin älskade inser man plötsligt hur mycket man älskar honom. Hur mycket kärlek som man kan ge till sin underbara man för inte tala om de två barn som vi fått.

Tänk att man skulle träffa en så gudomlig god och fantastisk person och till råga på allt som skulle gilla mig. Ja mig,jag som är helt tvärt emot alla andra. Jag som går min egna väg. Eller var det för att jag gör det som han valde mig. För att jag hela tiden har glimten i ögat och lätt till skratt. Men det betyder inte att jag inte kan bli arg och säga ifrån som ni kanske har läst i mina tidigare inlägg.

Men att få denna enorma kärlek från en man som älskar en på alla sätt och vis. Även när jag är arg, ledsen och glad. Ja det kallar jag kärlek.

Att kunna få ge och ta och åka denna berg-och-dalbana som vi gör tillsammans. För inget är en dans på rosor (även om vissa kanske tror det).

För visst älskar jag dig min underbara man och saknar dig när du är borta. Dessa tjänsteresor som du åker på kan vara otroligt jobba ibland och längtan men även oron kan ta överhand. Att då läsa i tidningen samt se på tv om det som händer i världen gör inte saken lättare. Att hoppas på att du ska komma hem hel och levande. För utan dig, min stöttepelare, min man, min älskling, min vän blir det otroligt jobbigt.

Älskar dig nu och för alltid


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar