måndag 1 december 2014

Ullared

Vilken dag. Först så bär det av till svåger och svägerskan uppe i Båstad. Dels för att umgås, dels för att komma närmare Ullared när jag och svägerskan ska åka dit tidig på lördag morgon.


Det är bara att ställa klockan på 04:30 då vi ska upp för att sedan komma iväg 05:15. För vi har sagt att vi ska vara där när de öppnar 07:00.

Med glatt humör så åker vi iväg när klockan är runt 05:30 så så sena är vi inte. Glatt humör har vi också vilket är ett måste. Kallt var det med så vantar och mössa på samt en kanna med kaffe i bilen. 

Vägen dit går ganska fort och vi är framme där lite efter att de öppnat. Ja tur var nog det för det var folk. Bilar av dess like och redan då 07:15 kunde vi se 7 st bussar som kommit. Så ja en hel del folk var det bara att räkna med. 

Men vi tog det lugnt och satt kvar i bilen och drack vårt kaffe och bara hade de gött. När vi sedan gick in så trot eller ej så var det ingen kö, utan vi kunde bara gå rakt in på Ullared. Men den tanken kanske jag inte skulle ha tänkt för allt folk kom senare. 

Det var kö hit och kö dit. Kö till toaletterna (vilket det oftast också brukar vara) kö till kaffet, kö till maten. Kö för att försöka ta sig fram till något för att titta på. 

Men vi fick i alla fall ett gott kaffe vid 09:30 tiden och en otroligt varm god smörgås till det. Vi skrattade och delade med oss av vårt bord då till några som var tre personer så de kunde sitta ner de också. Finns det hjärterum finns det stjärterum. Mycket enklare om man visar den glada och positiva sidan än att istället gå där och vara arg på alla som kör på en och tränger sig fram.

Vidare in i affären har vi båda två ni kommit på att man kan ta bort alla galgar på kläderna så det inte blir så fullt i vagnen. Även att man redan från början viker kläderna med. 

Väl vid barnkläderna skulle jag kolla på luciakläder till mina barn. Det var nästan utrensat där och fanns det var det i små eller stora storlekar. Så ja tyvärr blev det större storlekar till barnen men får se det som så då att de kan ha detta några år framöver nu *skratt*

När vi sedan skulle äta lunch så var kön rätt och och jag skojar inte när jag säger att vi stod i kön i över 1 timma. 

Det som hände senare var desto mindre kul. Jag drabbades av tarmvred. AV alla satans ställen så är det inte på Ullared som man vill ha det på. Så det var bara att ta sin medicin och hålla tummarna på att det skulle ge med sig. Tur var hittade vi stolar vid fönstret uppe vid restaurangen där man går ner till vagnarna igen, så där kunde vi sitta utan att bli störda. Evigt tacksam för svägerskan som var med då och som verkligen stöttade mig igenom detta. Tur var så efter intaget av medicinen som jag hade med mig så en timma senare hade det gett med sig. Vågar inte ens tänka på vad som hänt om det inte gjort det. (För vet utgångsläget då, akuten annan medicin, röntgen och därefter om det inte släppt operation).

Men efter detta så blev det en lugn fortsatt shoppingrunda. Vad som hände mer var att jag helt plötsligt får se tv-teamet till serien Ullared så och filma där vi är. Dessvärre är de lite var stans så vem vet, jag kanske hamnade på film där "skratt".

När vi väl sedan kom till kassan, ja då valde vi verkligen fel kassakö för attans vad seg det gick fram där. Snigelfart, nä det var värre än så. Här stod vi i kö i över 1 tim med. 

Sedan var det bara att packa bilen och bege sig av hem. Men man märker då att det kom många bilar som var ute och körde, en lördagskväll. Detta bidrog med till att det blev en olycka så vi blev stående där på motorvägen en stund innan vi kunde köra vidare. 

Men väl hemma var vi glada över att ha kommit hem välbehållna samt överäns om att denna tiden på året ska vi inte åka till Ullared nästa år utan tidigare ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar