torsdag 11 december 2014

Bilen

Kan man bli  mer arg när man ska sätta sig i bilen och köra till förskolan med dottern och den startar inte. Jag trodde dock inte att det var sant när det hände mig nu i går morse.

Jag har i lugn och ro tagit på dottern hennes kläder och satt henne i bilen. Sedan tagit på mig själv och eftersom det blåste och regnade ute skulle det vara skönt att bara köra henne bort till förskolan och sedan hem igen. Men se det gick inte.

Bilen totalvägrar att starta. Den blinkar med sina lampor och klickar i motorn. Grrrrrrr är det enda jag får fram då. Så får ta ut dottern ur bilen, sätta henne i vagnen och sedan gå till förskolan med henne.

Väl hemma sen igen kan jag söka på problemet som tydligen ska vara att batteriet är dött. Hur satans kan det ha gått till. Men ja det bryr jag mig inte om. Så det är bara att knalla iväg till närmsta Meca för att införskaffa det och då i samma veva bli av med 1350 kr. Ja det var ju liten summa "not"

Sedan byta batteri i bilen och där efter var bilen som ny igen.

Men varför av alla dagar skulle det hända just den dagen då det var så svinit kallt ute. Ja det är en fråga jag aldrig kommer få svar på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar