onsdag 10 december 2014

Julgodis

Nu börjar julen närma sig och med den även allt detta som man vill ska vara klart till julaftonen. Helst gärna flera dagar innan. Så att nu komma på att ja julgodis måste jag göra. Något som vi egentligen sa att vi inte skulle ha i år. Men saker och ting ändrar sig.

Så när sonen ligger nere för räkning så passar jag på att ställa mig vid spisen för att påbörja några av godissorterna.

Igår blev det "bara" två stycken men vet av erfarenhet att de kommer gå åt som smöret.

Det jag gjorde var kola, då helt vanlig kola och sedan kola smaksatt med lakritssmak. Den om något är försvinnande gott god om man nu kan kalla något det.

Har även sedan i helgen tänkt att göra ischoklad i olika smaker samt knäck och knäckklubbor.

En ny variant av inslagning på kolan såg jag på Facebook för något år sedan. Man tar helt enkelt vanliga muffinsformar och vecklar ut dessa och sedan så lägger man kolabitarna i dem och slår in dem. Sjukt bra och enkelt får jag säga att det är. Mycket trevligare med samt om man har olika mönster och motiv på dessa muffinsformar så kan man se skillnaden på vad som är vad med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar