tisdag 9 december 2014

Extra tillbehör...

Nu börjar jag tröttna lite på detta. Det handlar om bilar i trafiken och att de inte kan visa åt vilket håll de ska.

Idag när jag skulle lämna dottern på förskolan råkade jag åt för detta två gånger av två olika bilar. Tydligen är det otroligt svårt att använda sin blinkers i bilen när man ska svänga. Detta för att informera sina trafikanter runt om vart man ska istället för att som jag får slänga mig på bromsen för att du står stilla och visar inga tecken på att du ska svänga.

Visst såg att du nog hade stannat men principen i det hela. Hur jobbigt är det att ta handen till blinkersspaken och dra den upp eller ner. Tydligen otroligt jobbigt eftersom de flesta inte använder denna.

Jag tror mer eller mindre nu att detta är ett tillbehör som man måste välja till i bilen när man köper en ny. Den finns inte där längre. Nä den gör inte det, eftersom det är så många som inte använder den.

Samma sak är lite när man som gående ska gå över en väg där det är övergångsställen. Jag får alltid stå kvar där en bra stund innan det är någon bil som ens behagar sig för att stanna så att jag kan gå över. Så ska det inte vara. Men jag vill ju inte riskera mitt liv genom att gå ut och så stannar inte bilen.

Nä lite rättelse på det hela får det vara nu tycker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar