tisdag 2 december 2014

Släkten

När det kommer till ens familj så kan man inte välja den. Man kan säga att man är fast med den. Det går inte att byta ut den eller ändra i den. Det ända man kan göra är att säga upp sitt familjeband med den berörda personen.

Hmm hur roligt är det då...

Sedan kommer det till detta med sanningen som man säger. Det är ganska jobbigt att som jag har, har hamnat mellan två parter. Båda står mig nära så det är otroligt svårt.

Ibland har jag mer eller mindre fått medla mellan parterna. Men det är ganska svårt när den ena av parterna är självisk och egocentrisk. Har ingen sympati för andra ibland uran ser bara till sitt bästa. Frågar man varför hamnar denna i försvarsställning.

Ja, jag säger det igen. Att vara i denna situation är inte alls kul och jag hoppas att det slutar snart....  Dessvärre tror jag inte på det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar