torsdag 27 november 2014

Min sko

Jaha, hur roligt är det att bli av med sin ena sko på jobbet.

Ja detta inträffade mig förra veckan på onsdagen. Jag ställer min skor utanför skåpet efter de dagar som regnat så det inte ska bli en stor vattenpöl inne i skåpet.
Jag frågade även barnen på förskolan om de varit inne och tagit min sko. Letade överallt kan jag säga. I andra skåp, bland kläder, på skåpen, på toaletten, i städskåpet ja överallt tittade jag. Var till och med uppe på resursskolan och frågade om de sett min sko. Men inte något där heller. Tur får jag säga att jag har ett par andra skor på jobbet som jag använder när vi går ut. Annars hade jag fått åka hem i tofflorna. Hur kul hade det varit... 

Så igår när jag ska hämta min kamera i skåpet kommer två kollegor till mig som ska börja jobba. Den ena frågar om jag fått tillbaka mun sko. Men nä det har jag ju inte fått. Hon frågar också om jag kollat ovanför skåpet. Jo det har jag gjort alla dagar ifall någon kastat upp den där för att lämna tillbaka den. Kollade där senast i tisdags. Så nu på onsdagsmorgonen när de kommit så låg den helt plötsligt där igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar