tisdag 11 november 2014

Denna stress

Hur kommer det sig att viss stress kan man må så otroligt bra av. Men när det kommer till annan stress så mår man skit.

Som det är nu kan jag verkligen känna av båda varianterna. Har ett underbart jobb som jag gillar och det där är otroligt mycket att göra på ibland. Ibland kvällsmöten som gör att en dag kan kännas otroligt lång. Vila vad är det.

Sedan på det studerar jag på distans. En kurs som egentligen är på 3, 5 år som jag läser på 1 år. Så takten på kursen är ganska snabb och alla dessa uppgifter som ska göras. Vet vi nu hade inlämning för ett litet tag sedan och den kvällen/natten var inte alls trevlig. Då var det stress som tog över helt och hållet och jag mådde helt enkelt skit. Sådan magvärk jag fick över att allt skulle vara perfekt och tiden bara gick snabbare och snabbare. Tiden för inlämning var 23:59 enligt schemat, men när jag kommer till själva sidan för inlämningsuppgiften står det istället 23:55. Kan tala om att jag då gick i taket. Eftersom jag vet från när jag läste på Högskolan att om man lämnar in efter den angivna tiden blir det avdrag på betyget. Att en sådan grej som två olika tider ska inte ens finnas. Men så arg jag blev och skrev direkt en kommentar om det och fick ju naturligtvis svar på det nästa dag att det var helt ok ändå. Men en så får det inte gå till. Jag sitter ju med nerverna i en torktumlare känns det som.

Hur som, det gick i alla fall bra på den inlämningen.

Men nu kommer samma sak igen för nu börjar nästa inlämningsuppgift närma sig. Men denna gången är jag mer beredd på det.

Dessvärre så är det så att de som blir lidande i detta är min familj. Mina man och mina barn. Men jag får tänka såhär istället att det är bara fram till sommaren som det håller på, sedan är jag klar med detta och tiden dit kommer gå ganska snabbt - tror jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar