lördag 15 november 2014

Fy vilken höst

Ja denna hösten har verkligen inte varit roligt på ett sätt. Vad jag menar med det är detta.

Jag har börjat nytt jobb efter varit mammaledig i över ett år. Ett jobb jag stortrivs med - så nej det är inte detta jag menar.

Men att börja ett nytt jobb efter att varit hemma så länge. Hemma från alla dessa barnbaciller gör att man nu är mottaglig för allt. Det finns inget immunförsvar mot det. Så det är precis detta jag har åkt på. Blivit sjuk av och till hela tiden sedan jag börjat jobba. Detta är aldrig kul när det blir så och heller inte något jag kan styra över. Jag är helt maktlös med andra ord.

Nu är jag evigt tacksam över att mina föräldrar kommer ner och hjälper oss genom att ta hand om våra barn, deras barnbarn. För även om jag är sjuk måste mannen jobba och eftersom jag inte kan ta hand om barnen vem ska då göra det?

Så snälla föräldrar till mig kör de 32 milen till oss för att vara med sina barnbarn. Det om något är så starkt och värmande att man har så underbara föräldrar som ställer upp så för en. Jag älsker er båda av hela mitt hjärta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar