torsdag 11 september 2014

Sjukhus

Hmm ja detta var inte vad jag räknat med. Dottern är sjuk mmm så sjuk att hon spydde ner mig inatt när hon låg på mig och sov. Sedan spydde hon åter igen på morgonen.

Men nu är det inte henne det gäller, utan mig.

Jag satt idag i godan tro och drack kaffe på jobbet för att invänta det möte vi skulle ha på kvällen. Vad händer då. Jo jag känner hur jag plötsligt får ont i magen. Först lite molande och sedan blir det mer och mer. Jaha det är bara att ta brygden som jag kallar det för att få värken att släppa. Det som hänt är att jag fått tarmvred. Har haft det innan så känner igen smärtan direkt.

Dessvärre går inte värken över. Så bara för mig att ta mig hem. Tacka gudarna för att jag körde till jobbet idag. Men att ta sig hem var jobbigt ändå.

Väl hemma var det bara att lägga sig i sängen och värken försvann inte. Den timma jag ska vänta för att se om det går över, den var lång. Timman gick och jag hade fortfarande ont så det var bara att åka in till akuten.

Så där är jag nu och väntar på att få komma till ct-röntgen 23:20.

Något konstigt som dock hände när läkaren kom in och pratade med mig. Lyssnade och bankade på magen och kom fram till att det bara var luft i magen. Så jag kunde åka hem. Skulle dock komma tillbaka om jag fick feber, uppsvullen magen och dyligt. Jaha, det var det tänkte jag.

Den förste läkaren han bara ut så kom en annan läkare in. Berättade att vi setts på kava för drygt ett år sedan då jag opererades för tarmvred. Han i sin tur bankade lite på magen och sa ct-röntgen med en gång.

Så han gick in tog över och överskrev den andre läkarens diagnos. Så kan det också gå till.

Så nu ligger jag på akuten i Lund och bara väntar på att få komma upp till ct-röntgen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar