lördag 20 september 2014

Kan inte sova

Ja denna natt har jag haft svårt att sova. Allt återspeglar sig till vad som sagts under gårdagen. Att vara som ett frågetecken ja, det är nog det minsta man kan säga. Jag har tydligen tänkt på allt som sades igår mer än jag trott i natt. För varför skulle jag annars vakna klockan 04:00 och inte kunna somna om. Samt det första jag tänker på när jag vaknar var just detta.

Att folk har olika värderingar och åsikter det tycker jag bara är bra så att vi inte ser allt på samma sätt och vis. Men det finns gränser.

Jag får mig i alla fall en tankeställare om detta. Men inser nu att jag måste istället visa min starka sida utåt (som inte alltid finns där) för att själv klara av detta. Eller snarare inte gå ner mig i detta. För det är ju det jag gör när jag vaknar mitt i natten och det första jag tänker på är ju detta.

Att jag sedan är sådan som person som tar åt mig det ganska lätt också underlättar inte. Men det spelar inte någon roll. Man kan säga saker på olika sätt samt även mena det på olika sätt med.

Hoppas bara detta går över, annars så är det nog jag som kommer explodera och då är det inte roligt. För tål att höra saker till en viss gräns sedan är det bra. Detta är något som även min man fått erfara av.

Tur i alla fall att jag kan prata och bolla detta med honom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar