fredag 24 oktober 2014

Hinner inte med ...

Att jobba på 100 % och sedan studera på 100% det tar på krafterna kan jag säga. Så när jag nu går och blir sjuk på köpet hamnar studiearbetet efter. Något som inte får finnas på kartan. Men vad ska man göra. Att bli sjuk är inte något man planerar.

Att inte orka gå upp ur sängen, för kroppen värker, ha feber, ont i halsen så man inte kan svälja nä detta är inte något jag gillar.

Så istället då får man försöka ta igen detta i helgen. Skriva om barns lek i förskolan. Vilket får mig att tänka på vad är lek egentligen. Är inte allt lek där även när vi pedagoger styr upp det. Jo så är det allt. Att sedan fånga detta i barns närvaro det är inte alltid så lätt.

Men nu ska jag krypa ner i sängen igen och låta kroppen läka och att allt onda försvinner.

Ha en underbar helg på er alla där ute.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar